Sådan skaber du et bedre samarbejde på arbejdspladsen

0

Hvis du har noget at skulle sige på arbejdspladsen, så kan du gøre rigtig meget for at skabe et bedre samarbejde. Du kan eksempelvis lytte til de ansatte, holde en fest og bruge et Enneagram til at gøre arbejdspladsen til et bedre sted at være.

Hold en fest

Der er flere forskellige måder, hvorpå du kan vise dine ansatte, at du sætter pris på dem. Det kan skabe et bedre samarbejde på arbejdspladsen, hvis dine ansatte føler sig værdsat. Du kan eksempelvis vise de ansatte, at du værdsætter deres arbejde ved at holde en fest for dem. Hvis du holder en fest, er det en god idé at inddrage de ansatte, så de er med til at bestemme, hvad der skal ske til festen. De kan eksempelvis være med til at bestemme, hvor festen skal holdes, hvad I skal spise, og hvilken slags musik I skal høre til festen. Du kan eksempelvis hyre en sanger til fest, hvis du vil skabe god stemning blandt de ansatte, mens I holder en stor fest.

Hold et kursus

Hvis der er noget, der kan gøre arbejdspladsen til et bedre sted, så er det godt samarbejde. Men hvordan sørger du for, at de ansatte har et godt samarbejde. Det kan du blandt andet gøre ved at afholde kurser. Du kan eksempelvis holde kurser i Enneagram. Det er et værktøj, der giver indsigt i og forståelse for ni forskellige persontyper. Det er noget, der både kan bruges i arbejdslivet og privatlivet. I det professionelle liv kan enneagrammet bruges til at skabe bedre samarbejdsevner, bedre relationer til kolleger, salg og service og teamudvikling. Du kan eksempelvis holde et kursus over to dage for dine ansatte og se, hvor stor en forskel det gør.

Lyt til de ansattes ønsker

Det sidste råd er nok det vigtigste. Det handler nemlig om at lytte til de ansatte. Du kan holde nok så mange fester og kurser, men hvis du ikke lytter til de ansatte, så hjælper det ikke noget. Sørg derfor løbende for at spørge de ansatte, hvordan de har det. Her kan det være en god idé at skabe et anonymt rum, hvor de ansatte kan få lov til at udtrykke deres tanker og følelser helt ærligt. Det kan du eksempelvis gøre ved at sende dem anonyme medarbejdertilfredshedsundersøgelser, som de kan besvare. Det er dog også vigtigt at lytte til de ansatte i dagligdagen. Sørg for at skabe en sund arbejdskultur, hvor de ansatte har lyst til at fortælle om de problemer og udfordringer, de møder på arbejdspladsen.

Share.

Leave A Reply