Nyt år – de samme nytårsforsæt

0

Det er næsten det samme hvert år. De fleste mennesker laver nytårsforsæt, og det er typisk de samme ting år efter år; melde sig i fitness, begynde at løbe, stoppe med at ryge og spise sundere.

De fleste af dem falder faktisk under kategorien sundhed. Men gang på gang falder rigtig mange fra i løbet af de første måneder, og så gentager man bare de samme forsæt året efter. En ting er nemlig at sætte sig disse mål, noget andet er at føre dem ud i livet og dernæst at overholde dem. Det lykkes selvfølgelig for nogen, men andre har brug for hjælp eller et par ekstra forsøg.

Det gælder om at stå fast

Det er let nok at melde sig ind i det lokale fitnesscenter og dernæst at komme derop de første par gange, men derefter hænder det, at motivationen kan være dalende. Det er herfra, at det kan være svært at få sig hevet op af sofaen og komme op at træne. Den bedste ide til at holde sine forsæt ved lige som rygning og træning, er at gøre det sammen med en ven eller en anden person, som der er med på ideen. På den måde kan man nemlig være med til at presse hinanden, og automatisk vil der også gå lidt konkurrence i den, hvilket er sundt i disse tilfælde, fordi der så ikke er nogen af parterne, der vil give op før den anden.

Noget andet, der kan hjælpe en til at stå fast, er, hvis man får gjort det til en vane. Det gælder altså om at holde ved så længe, at man til sidst ikke kan lade være med det, og at man finder det som en selvfølge, at man skal af sted. Det skal selvfølgelig helst ikke ende ude i ekstremerne, hvor man slet ikke kan unde sig selv en fridag, da det fra tid til anden selvfølgelig er tilladt. Igen er det her en god ide at være to, da man så kan huske hinanden på dette og derved holde hinanden lidt i ørene.

For det tredje behøver man heller ikke at gå ”all in” fra starten af, da man så hurtigt kan køre død. Hvis det er rygestop, så behøver man ikke lave en ”kold tyrker”, men bare skære ned. Angående træning behøver man heller ikke at skulle træne 5 gange om ugen, men måske bare starte med et par gange.

Få fat i det rigtige udstyr

Noget helt andet, der kan være med til at øge motivationen, når det gælder træning, er, hvis man anskaffer sig det rigtige træningsudstyr. Det vil sige træningstøj, sko og taske. Se et stort udvalg af sportstasker her. Der er ingen undskyldning for ikke at anskaffe sig træningstøjet, da det kan fås indenfor alle prisklasser og i alle størrelser. Der er nemlig både tøj til de slanke, men også til de lidt større størrelser, hvilket kan købes på xltoj.dk. Når man har det rigtige tøj og udstyr, føler man ofte, at man bør tage op og træne, nu hvor man har investeret i udstyret, for ellers er det spildte penge.

Share.

Leave A Reply