Modeverden er et hit

0

Mode fylder meget dagen i dag. Vi ser, at moden trænger ind overalt, man kan næsten ikke gå nogen steder, uden at man der dukker noget op, som minder os om mode. TV viser os reklamer for tøj, lige fra H&M til Ganni, og overalt på nettet dukker reklamerne også op. Vi kan ikke undgå at blive influeret en smule, uanset om man er mand eller kvinde. De fleste af os oplever, at vi går forbi en person på gaden og virkeligt beundrer deres stil, og i nogle tilfælde lader vi os inspirere heraf i lige så stor en grad, som vi lader os inspirere af magasiner, modeller og butiksvinduer.

Starter i de små

Moden omfatter alle – lige fra babyer til ældre mennesker. Selvom den hovedsagelige målgruppe er de unge og de modne kvinder, så er der ingen der slipper for modens tag. Mange børn bliver hurtigt introduceret for modetendenserne, især nu når medier er blevet så stor en del af vores hverdag. Børn bliver nemlig tidligt introduceret til, hvordan de bruger en iPad eller en computer, og de får derfor nem adgang til reklamer og artikler, der omhandler tidens trends. Dette omfatter nok mest de lidt ældre børn, der snart går mod teenageårene, men også de helt små bliver influeret, og især hvis de har en far eller mor, der går meget op i, at deres barn skal følge med på modefronten. Alt fra strømper til hårbånd eller hat skal helst passe sammen, på kids-world.dk har de et stort udvalg, find på webshoppen.

Mode skaber idealer

Moden skaber ikke kun idealer i forhold til, hvordan man skal klæde sig. Den skaber også idealer i forhold til, hvordan man kropsmæssigt bør se ud. Før i tiden og stadig lidt i dag var og er der mange problemer med, at der bliver brugt photoshop i magasinerne, og at man i reklamer og blade kun bruger de høje og slanke modeller. Mange mener, at dette forårsagede, at uge fik et forskruet syn på dem selv.

I dag er der heldigvis mange firmaer, der er begyndt at droppe photoshop, og endnu flere er begyndt at benytte sig af mere kurvede modeller, som ser sundere ud, hvilket forhåbentlig er med til at give især unge et bedre syn på dem selv. Der har i de sidste par år også været en del kampagner, der handler om, at man skal elske sig selv – uanset udseende og form, hvilket også har været med til at ændre mange syn på sig selv og andre.

Share.

Leave A Reply